Biki digitala

Makina bat, eta modu zabalagoan prozesu bat, Industria 4.0ko makina adimenduna bihurtzeko jarraitu beharreko prozedura guztia aztertu eta zehaztuko da proiektu honetan, gida bat osatuz. Horretarako, makina zehatz bat birtualizatuko da, prensa bat, gero gida beste edozein makina / prozesura orokortuz.

Teknologiaz haratago, sortuko den gida honetan, makina edo prozesu bat digitalizatzeak dituen beste inplikazioak ere aztertuko dira: eskatzen duen prestakuntzan, enpresaren egituran, departamentuen arteko lan kolaboratiboan, egiteko moduen eguneraketan, etab.

Makina adimendua lortzeko prozesu hau benetako makina batekin landuko da, eta funtzionala izango den makina birtual bat lortzea da helburua, teknologia hauek landuz: BIKI DIGITALA, ZIBERSEGURTASUNA, PROTOKOLO IREKIKO KOMUNIKAZIOA, EDGE¬CLOUD COMPUTING eta ERP.

Mota: Ikastetxe arteko proiektua.

Laguntzailea: Tknika

Arduradunak: Ion Ormaetxea eta Asier Uskola

Kolaboratzaileak: UNI Eibar ikastetxea

2020-2022 ikasturteak

Virtual BOT

Roboten erabilera oso zabalduta dago industrian eta lanbide heziketako ikasleak roboten erabileran formatu beharra dago. Hala ere, robotak duten prezioagatik, ez da erreza ikastetxe batean robot ugari eta fabrikante desberdinetakoak eskuragarri izatea.

Proiektu honen helburua, edozein ingurunetan erabiltzeko robot birtualak sortzea da. Hori lortzeko, roboten simulazioa eta errealitate birtuala eta errealitate areagotua uztartuko ditu proiektuak. Honela, ikasleek robotekin praktikak egiten ahal izango dute modu birtual batean, robot fisiko baten beharra izan gabe.

Sistema honek erraztasun eta malgutasun handiak ematen ditu, alde batetik robot fisikoen beharra kentzen duelako eta bestalde hainbat motatako robotak eta inguruneak erabiltzea ahalbidetzen duelako.

Mota: Ikastetxe arteko proiektua.

Laguntzailea: Tknika

Arduraduna: Joseba Etxaniz

Kolaboratzaileak: Don Bosco ikastetxea

2021-2022 ikasturteak

Aulki Autonomoa

Aulki autonomoa, eskola ondoan dagoen ASPACE erakundean, gurpildun aulkiak erabiltzen dituzten umeei zuzendutako proiektua da. Proiektu honetan, ume hauek modu autonomoan mugitzeko plataforma bat garatuko da, Diseinua Fabrikazio Mekanikoan eta Elektronika departamentuen artean.

Plataforma edozein erroberadun aulkitara atxikitzeko diseinatuko da, bertan dituzten edozein aulkirekin erabili ahal izateko. Plataformak mikrokontrolagailu bat izango du eta funtzionatzeko era desberdina izateko programatuko da: ibilbide automatikoa, joystick bidez gidatua etab.

Proiektua, elektronika lehen mailako ikasleekin erronka bat gauzatzeko ere erabiliko da.

Mota: Barneko proiektua.

Laguntzailea: Aspace

Arduraduna: Joseba Etxaniz eta Enaitz Eizagirre

Kolaboratzaileak: Tknika

2021 ikasturtetik aurrera

Nodo Fabrikazioa Aurreratua

Nodo honen helburua LHko ikastetxeak fabrikazio aurreratuaren esparruko azken joeretan parte hartzera bultzatzea da, ezagutzak euskal enpresa-sarearen egungo eta etorkizuneko beharretara egokitzeko. Horretarako, nodo honek LHko ikastetxeei ezagutarazten zaien lehentasun-mapa bat sortzeko behar den zaintza teknologikoa egiten du. Azterlan hori da proiektu posibleak identifikatzeko eta proiektu berriak abian jartzea sustatzeko oinarria. Proiektu posibleez gain, nodo horiek ikastetxeen arteko sinergiak eta lankidetzak sor daitezkeen espazioak dira.

Fabrikazio aurreratuko nodoa Euskadiko LHko Berrikuntzako Euskal Sistemaren barruan abian dagoen sare-nodoetako bat da. Sare-nodo horien bidez berrikuntza-estrategia aztertu eta LHko ikastetxeen sarera zabaltzen da. Horrela, Euskadiko Lanbide Heziketa Euskadiko Espezializazio Adimenduneko RIS3 estrategiaren eremu estrategikoekin lerrokatzen da.

Mota: Berrikuntza nodoa

Laguntzailea: Tknika

Arduraduna: Luis Palacios

Kolaboratzaileak: CIFP Bidasoa LHII, Usurbilgo Lanbide Eskola, CIFP Miguel AltunaLHII, CIFP Fadura LHII, IMH, Politeknika Ikastegia Txorierri, Egibide Jesus Obrero

2018tik aurrera

Nodo Fabrika Digital eta Konektatua

Nodo honen helburua LHko ikastetxeak fabrika digital eta konektatuaren esparruko azken joeretan parte hartzera bultzatzea da, ezagutzak euskal enpresa-sarearen egungo eta etorkizuneko beharretara egokitzeko. Horretarako, nodo honek LHko ikastetxeei ezagutarazten zaien lehentasun-mapa bat sortzeko behar den zaintza teknologikoa egiten du. Azterlan hori da proiektu posibleak identifikatzeko eta proiektu berriak abian jartzea sustatzeko oinarria. Proiektu posibleez gain, nodo horiek ikastetxeen arteko sinergiak eta lankidetzak sor daitezkeen espazioak dira.

Fabrika digital eta konektatuaren nodoa Euskadiko LHko Berrikuntzaren Euskal Sistemaren barruan abian dagoen sare-nodoetako bat da. Sare-nodo horien bidez berrikuntza-estrategia aztertu eta LHko ikastetxeen sarera zabaltzen da. Horrela, Euskadiko Lanbide Heziketa Euskadiko Espezializazio Adimenduneko RIS3 estrategiaren eremu estrategikoekin lerrokatzen da.

Mota: Berrikuntza nodoa

Laguntzailea: Tknika

Arduraduna: Asier Uskola

Kolaboratzaileak: CIFP Mendizabala LHII, CIFP Tartanga LHII, Centro-Maristak Durango, Mondragon Unibertsitatea – Goi Eskola Politeknikoa, IES Xabier Zubiri Manteo BHI

2018tik aurrera

EMEU

EMEU Programak gero eta globalagoa den lan-merkatu batean nazioarteko esperientzia hartzeko aukerak eskaintzen dizkie ikasle eta irakasleei. Programa honek mugikortasun birtualak (LHko ikastetxeen arteko lankidetza Internet bidez) zein errealak (2-3 asteko ikaskuntza-moduluak Emeu sareko zentro batean) jasotzen ditu.

Mota: EMEU

Arduraduna: Alina Ivan

Euskara Ethazi erronketan

Eskolako Hizkuntza Proiektuaren helburuak garatu eta euskarazko hezkuntza eskaintza bermatu eta zabaldu ahal izateko, Armeria Eskolak, 2019/20 ikasturtean, heziketa zikloetako Ethazi erronketan euskara ikastaroak ezartzea erabaki zuen. Proiektu pilotua Telekomunikazio eta Informatika Sistemak zikloan gauzatu zen, eta lortutako arrakasta ikusita, pixkanaka gainerako heziketa-zikloetara zabaldu nahi da.

Proiektuak Eibarko Udalaren babesa du, eta irakastordu barnean ikastaroa emateko arduradunak Eibarko Udal Euskaltegia eta AEK dira. Ikasturte hasieran bi maila egiten dira, B2 eta A0. Lehenengoek euskara teknikoa indartzen dute: proiektuen dokumentuak, lan elkarrizketak, curriculumak, aurkezpenak… A0 taldeko ikasleentzat, berriz, lehen harremana izan ohi da euskararekin, beren burua eta taldea aurkezten ikasten dute, eta gure herriko kulturan integratzeko gonbita egiten zaie.

Mota:Berrikuntza pedagogikoa

Laguntzailea: Eibarko Udala

Arduraduna: Alina Ivan

Kolaboratzaileak: Eibarko Udal Euskaltegia eta AEK

2019tik aurrera

Ideien Zorroa

Hezkuntzak eta gure ikastetxeak aurrera egin dezaten, ezinbestekoa da berrikuntza arlo guztietara hedatzea, bai esparru teknologikora zein besteetara, eta horretarako zaintza edo bigilantzia sistematika bat ezarri behar da. Ideia-Zorroa zaintza horren testuinguruan kokatzen da.

Sistematika horren lehen pausoa Armeria Eskolako langile guztien berrikuntza, hobekuntza edo aldaketa ideiak biltzea da, horretarako formulario bat betetzen delarik. Formularioa Berrikuntza Zuzendariak jasotzen du eta ideia bidali duen pertsonarekin kontaktuan jartzen da argibideak eskatu eta ideia garatzeko. Garatutako ideiak IDEIEN TXOKOAN gorde eta prozesuen jabeekin aztertzen dira, ardatz estrategikoekin lerrokatuta al dauden eta gaian aditurik ba al dugun baloratuz. Azkenik, aukeratuak izan diren ideiak aurreproiektuen portafolioan sartuko dira eta Estrategia Foroak erabakiko du ideia horiek ikastetxeko estrategian eta urteko planetan nola txertatu.

Mota: Berrikuntza esparrua

Laguntzailea: Armeria Eskola

Arduradunak: Esther De La Fuente Iglesias

Kolaboratzaileak: Armeria Eskolako langileak

2020tik aurrera

Azalera handiko 3D inpresioa

Fabrikazio gehigarriko teknologian eskala handiago batetara jauzi egitea da helburua, bide horretan emaitza arrakastatsuak lortzen ari diren atzerriko esperientzien estrategia jarraituz. Esperientzia guzti hauetan plastikozko grantza da lehengaia eta robot batek du materiala inprimaketa gunean modu egokian kokatzeko ardura.

Proiektu honen bidez, teknologia horrekin esperimentatu nahi da, eskaintzen dituen garapen-aukerak aztertzeko eta, aldi berean, proiektuan parte hartzen duten irakasleek ikasgelara transferituko diren gaitasunak eta ezagutzak eskuratuko ditu. Horrela, horrek guztiak gure ikasleei eta jasotzen duten prestakuntzari mesede egingo die.

Mota: Ikastetxe arteko proiektua

Laguntzailea: Tknika

Arduradunak: Eneko Ansotegi, Jose Ignacio Gabilondo

Kolaboratzaileak: CIFP Miguel AltunaLHII

2019-2021 ikasturteak

Metrologia in Process

Metrologiaren joerak jarraituz, berrikuntza arlo honek Makina Erremintan bertan egindako neurketa aztertu eta ikertzen ditu, “Zero akatsetara” hurbiltzeko helburuarekin, piezarik askatu gabe.

Gaur egungo industria 4.0 ingurune baten metrologia gero eta gehiago prozesuan txertatzen ari da. Prozesu baten kalitatea bermatzeko etapa guztiak modu integratuan izateak badu teknologikoki zailtasunak eta proiektu honen bidez integrazio horren ezarpena aztertzen ari gara.

Bestalde, integrazio honek onura garbiak izango ditu produkzio linea baterako, besteak beste, eraginkortasuna, produktibitate hobekuntza eta prozesuko etapa ezberdinak modu automatikoan garatzea.

Mota: Ikastetxe arteko proiektua

Laguntzailea: Tknika

Arduradunak: Luis Palacios, Luis Kortabitarte

Kolaboratzaileak: Politeknika Ikastegia Txorierri

Ikasturtea: 2019-2020

Industria 4.0

Armeria Eskolako Industria 4.0 lantaldearen helburua 4.0 industria-teknologien garapenak ikastetxearen prestakuntza-eskaintzan nola eta zer neurritan eragiten duen aztertzea da. Azterlan honen bidez, gure ingurunean gehien eskatzen diren profil profesionalen konpetentziak eta gaitasunak nola bilakatzen ari diren ikusi nahi dugu.

Lantalde horren analisia koordinatzen eta kontrastatzen da parte hartzen dugun sare-nodoetatik datorrenarekin, gure prestakuntza-eskaintza egokitzeko; edukietan, instalazioetan eta ekipamenduetan lan-merkatuaren premia berrietara eguneratuz.

Mota: Berrikuntza esparrua

Laguntzailea: Armeria Eskola

Arduradunak: Kepa Bastegieta, Jurgi Barreña

Kolaboratzaileak: Armeria Eskolako lan taldea

Ikasturtea: 2019-2020

Alderantzizko Ingenieritza

Fabrikazio mekanikoko diseinuaren barruan, alderantzizko ingeniaritzak aukera ugari eskaintzen ditu. Armeria Eskolak doitasunezko eskanerrak ditu, eta, horiei esker, objektuaren dimentsioak modu zehatz eta eraginkorrean atzeman daitezke, eta, horrela, beharrezko informazioa ateratzen da itxuraren eta funtzionaltasunaren ezaugarri egokiak dituzten diseinu berriak sortzeko.

Lantalde honen helburua alderantzizko ingeniaritzako teknologiak Armeria Eskolari eskaintzen dion eskaintza garatzeko eta berritzeko aukerak aztertzea da, bai prestakuntzaren ikuspegitik, bai Tkguneren bidezko zerbitzuaren ikuspegitik.

Mota: Berrikuntza esparrua

Laguntzailea: Armeria Eskola

Arduradunak: Enaitz Eizagirre, Jone Etxeberria

Kolaboratzaileak: Armeria Eskolako lan taldea

Ikasturtea: 2019-2020