Mekanizazioko teknikariak txirbil-harroketa bidezko mekanizazio-prozesuak, konformazioa eta prozedura bereziak gauzatzean espezializatzen dira.

Heziketa-zikloaren helburua gure inguruko enpresetan gehien hedatuta dagoen lanbide-jardueretako batean teknikariak trebatzea da, eta, beraz, gehien eskatzen den lan-profiletako bat da. Zikloa amaitzean, ikasleek lan merkatuan sartzeko edo goi mailako ziklo batean matrikulatzeko aukera dute.

Espezialitatea: Fabrikazio Mekanikoa

Ikastaro mota: Erdi Maila

Iraupena: 2000 ordu (2 ikasturte)

Hizkuntza: D eta A ereduak

Laneratze-tasa altua

Lan-poltsa

Metodologia berritzaileak

Nazioartekotzeko bekak

Heziketa duala

Hauek dira, besteak beste, zikloan lantzen diren ekipoak eta teknologiak

• Tornu eta Fresadora konbentzionalak.

• FAGOR, HEIDENHAIN eta FANUC zenbakizko kontrolak dituzten mekanizazio-zentroak eta tornuak.

• CORTINI abiadura handiko mekanizazio-zentroa, FAGOR CNC kontrolarekin.

• JUNG artezgailu tangentzialak.

• DANOBAT artezgailu zilindrikoak.

• ONA hari bidezko elektrohigadura makinak eta sartze makinak.

• CAD/CAM ordenagailuz lagundutako diseinua eta fabrikazioa: ProCAM softwarea.

Ziklo honetan, txirbil-harroketa, konformazioa eta prozedura berezien bidezko mekanizazio-prozesuak gauzatzen ikasiko duzu, makina-erremintak prestatu, programatu, maneiatu eta lortutako produktua egiaztatuz, kalitateari, segurtasunari eta ingurumen-babesari buruzko zehaztapenak betez.

Mekanizazioa da eskualdean gehien zabalduta dagoen jardueretako bat, eta, horregatik, mekanizazioko teknikariak dira inguruko enpresek gehien eskatzen dituzten profilak.

Irteera profesionalak

• Tornularia

• Fresatzailea

• Mandrinatzailea

• Makina-erremintako langile doitzailea

• Metalen leuntzailea eta erreminten zorroztailea

• Metalak lantzeko makinetako langilea

Ziklo honetako curriculuma honela egituratzen da:

ModuluaIkasturteaIraupena
Mekanizazio-prozesuakLehen ikasturtea165 ordu
Txirbil-harroketa bidezko fabrikazioaLehen ikasturtea363 ordu
Sistema automatizatuakLehen ikasturtea165 ordu
Metrologia eta saiakuntzakLehen ikasturtea132 ordu
Interpretazio grafikoaLehen ikasturtea132 ordu
Ingeles teknikoaLehen ikasturtea33 ordu
Zenbakizko kontrol bidezko mekanizazioaBigarren ikasturtea252 ordu
Urraduraren, elektrohigaduraren, ebaketaren, konformazioaren eta prozesu berezien bidezko fabrikazioaBigarren ikasturtea210 ordu
Laneko prestakuntza eta orientabideaBigarren ikasturtea105 ordu
Enpresa eta ekimen sortzaileaBigarren ikasturtea63 ordu
Lantokiko prestakuntzaBigarren ikasturtea380 ordu

Heziketa-zikloaren azken fasean, praktikak enpresan egin ahal izango dituzu (Lantokiko prestakuntza). Nahiago baduzu, bigarren ikasturtea formatu dualean egiteko aukera ere izango duzu, zentroko prestakuntza eta enpresa bateko lana uztartuz eta konpentsazio ekonomikoa jasoz.

Horretarako, besteak beste, sektorean erreferente diren enpresa hauen lankidetza dugu:

logo-grupowec
logo-mek
logo-abc
logo-pierburg
logo-dana
logo-rothenberger

Ikaskuntza-prozesua erronketan oinarritutako ETHAZI metodologia kolaboratiboaren bidez gauzatzen da. Bertan, zikloari lotutako gaitasunak landuko dituzu, erronka moduan formulatutako hainbat egoera konponduz. Egoera horiek mekanizazio sektoreko teknikari baten jardunaren benetako arazoak islatzen dituzte.

Ikaskuntza-prozesua berrinterpretatzeak aukera emango dizu zikloari lotutako gaitasun teknikoak eta enpresak gaur egun eskatzen dituen zeharkako gaitasunak lantzeko, hala nola ikasteko autonomia, talde-lana, lankidetza, emaitzetarako orientazioa eta abar.

Ziklo honetako irakasleok kudeaketaz, jarraipenaz eta proposatutako erronkak konpontzen laguntzeaz arduratuko gara.

Helburu horiek lortzeko, diziplina anitzeko ikuspegi batetik ikastea errazten duten espazio malgu eta irekiak ditugu.

Zikloan egiten diren erronkak

• KONDIA fresatzeko makinen eta CMZ tornuen bidez mahai-joko bat fabrikatzea.

• Spinner bat diseinatzea eta fabrikatzea, CNC HEIDENHAIN eta FAGOR kontrolak dituzten LAGUN eta KONDIA fresatze-zentroen bidez.

• CNC FANUC eta FAGOR kontrolak dituzten CMZ tornuen bidez aldaketa-palanka baten pomoa diseinatzea eta fabrikatzea.

• Trokel konposatu baten matrizea fabrikatzea, besteak beste, harizko ONA elektrohigadura-makina eta sartze-makinak erabiliz. Sarbide-makinarako behar diren elektrodoak diseinatzea eta fabrikatzea.

• DANOBAT artezgailu zilindrikoen eta JUNG planeagailuen bidez pieza-lote bat arteztea.

Zikloa amaitzean, lan-munduan sartzeko aukeraz gain, zure prestakuntza- eta espezializazio-prozesuarekin jarraitu ahal izango duzu. Mekanizazio-zikloko tituludun gisa, besteak beste, honako prestakuntza-ibilbide hauek egin ahal izango dituzu:

Titulazio ofizialik izan ez, baina mekanizazioan arloan lan esperientzia duten langileek konpetentzia profesionalak egiaztatzeko aukera dute Armeriako Eskolan.

Informazio gehiago nahi baduzu, eskatu

Zikloari buruzko argibide gehiago behar baduzu, jar zaitez gurekin harremanetan.