Fabrikazio mekanikoko produkzioaren programazioko goi-mailako teknikariak sektore metalmekanikoko piezen produkzioaren antolaketan, kalitate-kontrolean eta optimizazioan espezializatzen dira.

Heziketa-zikloaren helburua enpresa metalmekanikoetako etorkizuneko erdi-mailako agintariak edo produkzio-arduradunak prestatzea da, gure ingurunean asko eskatzen den lan-profila.

Espezialitatea: Fabrikazio Mekanikoa

Ikastaro mota: Goi-maila

Iraupena: 2000 ordu (2 ikasturte)

Hizkuntzak: A eta D ereduak

Laneratze-tasa altua

Lan-poltsa

Metodologia berritzaileak

Nazioartekotzeko bekak

Heziketa duala

Hauek dira, besteak beste, zikloan lantzen diren ekipoak eta teknologiak

• Irudikapen grafikoa. 3Dko diseinua: SOLIDWORKS

• Mekanizatzeko, konformatzeko eta muntatzeko prozesuak definitzea.

• Fabrikazio-prozesuak gauzatzea

• Produkzioaren programazioa.

• Produkzio mekanikorako sistema automatizatuak programatzea: Siemens.

• FAGOR, HEIDENHAIN eta FANUC CNC kontrolak dituzten mekanizazio eta tornu zentroak

• CAD-CAM-Camworks ordenagailuz lagundutako fabrikazioa: NX Siemens

• Produktuen egiaztapen geometrikoa eta tridimentsionala: Mcosmos

• Proiektuen planifikazioa: MS Project

Ziklo honetan, ekipo-ondasunen mekanizazio eta muntaketa bidezko fabrikazioa planifikatzen, programatzen eta kontrolatzen ikasiko duzu, prozesuaren dokumentaziotik eta produktuen zehaztapenetatik abiatuta, kudeaketaren eta produktuen kalitatea ziurtatuz, eta lan-arriskuen prebentziorako eta ingurumen-babeserako sistemak gainbegiratuz.

Fabrikazio Mekanikoko Produkzioaren Programazioko goi-mailako teknikariak inguruko enpresetan eskaera handia duten profesionalak dira, eta erdi-mailako aginte-postuak edo enpresa metalmekanikoetako produkzio-arduradunak betetzen dituzte.

Irteera profesionalak

• Metalak prozesatzeko instalazioen arduraduna.

• Metalak lantzeko makinetako langileen arduraduna.

• Muntatzaileen arduraduna.

• FMko sistema automatizatuen programatzailea.

• Produkzioaren programatzailea.

• Zenbaki Bidezko Kontrola duten makinen programatzailea

• Mekanizazio-prozesuetako teknikaria.

Ziklo honetako curriculuma honela egituratzen da:

ModuluaIkasturteaIraupena
Interpretazio grafikoaLehen ikasturtea132 ordu
Mekanizatzeko, konformatzeko eta muntatzeko prozesuak definitzeaLehen ikasturtea231 ordu
Fabrikazio-prozesuak gauzatzeaLehen ikasturtea19 ordu
Kalitatearen kudeaketa, laneko arriskuen prebentzioa eta ingurumen-babesaLehen ikasturtea165 ordu
Produktuak egiaztatzeaLehen ikasturtea165 ordu
Laneko prestakuntza eta orientabideaLehen ikasturtea99 ordu
Zenbakizko kontrol bidezko mekanizazioaBigarren ikasturtea240 ordu
Ordenagailuz lagundutako fabrikazioa (CAM)Bigarren ikasturtea40 ordu
Produkzioaren programazioaBigarren ikasturtea120 ordu
Mekanizazio bidezko produkzioaren proiektuaBigarren ikasturtea50 ordu
FMko sistema automatikoen programazioaBigarren ikasturtea100 ordu
Enpresa eta ekimen sortzaileaBigarren ikasturtea60 ordu
Ingeles teknikoaBigarren ikasturtea40 ordu
Lantokiko prestakuntzaBigarren ikasturtea360 ordu

Heziketa-zikloaren azken fasean, praktikak enpresan egin ahal izango dituzu (Lantokiko prestakuntza). Nahiago baduzu, bigarren ikasturtea formatu dualean egiteko aukera ere izango duzu, zentroko prestakuntza eta enpresa bateko lana uztartuz eta konpentsazio ekonomikoa jasoz.

Horretarako, besteak beste, sektorean erreferente diren enpresa hauen lankidetza dugu:

logo-cmz
tekniker
epc
logo-egile
logo-goimek
logo-alfa-mim-tech

Ikaskuntza-prozesua erronketan oinarritutako ETHAZI metodologia kolaboratiboaren bidez gauzatzen da. Bertan, zikloari lotutako gaitasunak landuko dituzu, erronka moduan formulatutako hainbat egoera konponduz. Egoera horiek produkzioaren programazioa sektoreko teknikari baten jardunaren benetako arazoak islatzen dituzte.

Ikaskuntza-prozesua berrinterpretatzeak aukera emango dizu zikloari lotutako gaitasun teknikoak eta enpresak gaur egun eskatzen dituen zeharkako gaitasunak lantzeko, hala nola ikasteko autonomia, talde-lana, lankidetza, emaitzetarako orientazioa eta abar.

Ziklo honetako irakasleok kudeaketaz, jarraipenaz eta proposatutako erronkak konpontzen laguntzeaz arduratuko gara.

Helburu horiek lortzeko, diziplina anitzeko ikuspegi batetik ikastea errazten duten espazio malgu eta irekiak ditugu.

Zikloan egiten diren erronkak:

• Esekitoki bat diseinatzea eta fabrikatzea, KONDIA fresatzeko makinen eta CMZ tornuaren bidez.

• Baraila bat fabrikatzea, KONDIA fresatzeko makinen, CMZ tornuen eta harizko ONA elektrohigadura- eta sartze-makinen bidez.

• Xaflak (pinak) egiteko trokela diseinatzea eta mekanizatzea CNC FANUC eta FAGOR kontrolak dituzten CMZ tornuen eta fresatzeko zentroen bidez.

• Xaflak (pinak) egiteko makina automatizatzea FESTO kontrol-sistema pneumatiko, elektropneumatiko, hidrauliko eta elektrohidraulikoen bidez.

Zikloa amaitzean, lan-munduan sartzeko aukeraz gain, zure prestakuntza- eta espezializazio-prozesuarekin jarraitu ahal izango duzu. Produkzioaren Programazioa Fabrikazio Mekanikoan zikloko tituludun gisa, besteak beste, honako prestakuntza-ibilbide hauek egin ahal izango dituzu:

• Kalitate Kontrol Metrologikoa espezializatzea egitea. Metrologiaren arloko espezializazio-programa bat dugu, 3. ikasturtean egiten dena, formatu dualean. Programa horretan, prestakuntzaren zati bat ikastetxean egin ahal izango duzu, eta beste bat enpresan.

• Unibertsitate-ikasketak egitea. Gaur egun, Lanbide Heziketako Goi Mailako titulu bat edukitzeak unibertsitatera sartzeko aukera ematen dizu. Gainera, egin nahi dituzun unibertsitate-ikasketen arabera, Fabrikazio Mekanikoko Diseinuko goi-mailako teknikariaren tituluak aukera emango dizu prestakuntza-kreditu jakin batzuk baliozkotzeko. Euskal Herriko Unibertsitatearen baliozkotze-taula adibide gisa erabil daiteke.

Informazio gehiago nahi baduzu, eskatu

Zikloari buruzko argibide gehiago behar baduzu, jar zaitez gurekin harremanetan.