Hezkuntzak eta gure ikastetxeak aurrera egin dezaten, ezinbestekoa da berrikuntza arlo guztietara hedatzea, bai esparru teknologikora zein besteetara, eta horretarako zaintza edo begiratze sistematika bat ezarri behar da. Ideia-Zorroa zaintza horren testuinguruan kokatzen da.
Sistematika horren lehen pausoa Armeria Eskolako langile guztien berrikuntza, hobekuntza edo aldaketa ideiak biltzea da, horretarako formulario bat betetzen delarik. Formularioa Berrikuntza Zuzendariak jasotzen du eta ideia bidali duen pertsonarekin kontaktuan jartzen da argibideak eskatu eta ideia garatzeko. Garatutako ideiak IDEIEN TXOKOAN gorde eta prozesuen jabeekin aztertzen dira, ardatz estrategikoekin lerrokatuta al dauden eta gaian aditurik ba al dugun baloratuz. Azkenik, aukeratuak izan diren ideiak aurreproiektuen portafolioan sartuko dira eta Estrategia Foroak erabakiko du ideia horiek ikastetxeko estrategian eta urteko planetan nola txertatu.
ASPACE Gipuzkoaren lankidetzarekin, proiektuaren helburu nagusia ROS eta adimen artifizialean oinarritutako aulki robot autonomo erreplikagarri bat diseinatzea eta eraikitzea da, garun-paralisia eta mugikortasun arazo larriak dituzten neska-mutilak modu autonomoan mugi daitezen.
Sistemak IAren algoritmoak erabiliko ditu ingurune kontrolatuetan nabigazio autonomoa ahalbidetzeko, erabiltzaileen behar eta muga fisikoetara egokituz. ROSekin, sentsoreen, motorren eta kameren integrazioa errazten da, robotari bere ingurunea mapatzeko, oztopoak saihesteko eta erabakiak denbora errealean hartzeko aukera emanez. Helburua da eredu erreplikagarri, moldagarri eta irisgarri bat sortzea, eta, horri esker, erakunde gehiagok inplementatu ahal izango dute, beren behar espezifikoen arabera.
Gainera, alderantzizko ingeniaritza erabiliz, robot autonomo Open bat garatuko da, bai elektronikako heziketa-zikloetan, bai Skills probetan ustiatu daitekeena, sektorearen ikusgarritasuna areagotzeko eta eskatzen duten langile kualifikatuen defizit handia murrizteko. Proiektuaren azalpen bideoa
Industria 4.0k ekarri duen eraldaketa digitalarekin batera, mantentze alorrean ere Mantentze preskriptiboak eraldaketa disruptiboa dakar. Ikasleekin teknologi hauetan experimentatzeko aukera aprobetxatuz, eskolako CNC makina bat digitalizatuko dugu eta makinaren egoeraren berri izango dugu uneoro, Condition Monitoring eta Adimen Artifiziala erabiliz.
Alde batetik Fingerpint edo hatz-marka bidez makinaren osasun egoera zein den jakin ahal izango da eta bestetik, ekoizpeneko egoeran makinaren portaera aztertuz denbora errealeko analisiak egingo dira. Modu honetan sistemak eskeiniko digun datu analisiari esker matxurei aurre hartuko zaie, produkzio geldiketak saihestuz eta kosteak murriztuz.
Proiektu honetan landuko denarekin ikasleek mantentzearen digitalizazioan barneratuta IoLink Sentsore adimenduak, IoT sareak, Edge computing eta Cloud computing teknologietan trebatzeko aukera izango dute.
Biki digitalak makinaren alde mekanikoa eta automatikoa uztartzen ditu. CAD software batekin egin den 3D modeloa eta automatizazio software batekin egin den programa uztartzen ditu. Makina berrien diseinu epeak laburtzen ditu, mekanikoek eta programatzaileek aldiberean egin dezaketelako lan proiektu berdinean. Bestalde lan biak aldiberean egiteak erroreen detekzio goiztiarra ahalbidetzen du.
Biki digitala VR proiektuan Machines Simulator softwarea probatuko dugu lan honetarako. Honen berezitasuna bikia errealitate birtualeko betaurrekoekin ikusteko aukera da.
Sortutako materiala MTI zikloko moduluetan eta murgiltze gelan erabiliko da
Errealitate Birtualak (RV) ingurune murgiltzaile eta interaktiboak sortzeko aukera ematen du, benetako esperientziak simulatzeko, eginez ikasteko metodologiaren aplikazioa erraztuz, eskuratutako ikaskuntzak ulertzeko eta denboran atxikitzeko gaitasuna biderkatuz. Horrez gain ikasleak lehen pertsonan bizi dituen esperientzien bidez ezagutza transmititzea ahalbidetzen du, bertan oroitzapen ahaztezinak sortuz.
Guzti horregaitik, proiektu honek Hasierako Prestakuntzarako eta Enplegurako Prestakuntzarako ikasketa eredu diziplinartekoa, belaunaldi artekoa, solidarioa, murgiltzailea eta interaktiboa ezarri nahi du. RVren eskutik, murgiltze-inguruneak sortuko dira, PRL bezalako zeharkako konpetentziak eta konpetentzia teknikoak lantzeko. Gainera, RV teknologia zentro gerontologikoetara eta bigarren hezkuntzako eskoletara eramango da, eta teknologia hori ustiatzen duten enpresa berrien bideragarritasuna aztertuko da.
AR (Augmented reality) edo Errealitate Areagotua mundu fisikoan ikusten ditugun elementuen gainean soinean daramatzagun betaurreko batzuen bitartez elementu digitalak gainjartzea eta ikustea ahalbidetzen duen teknologia bat da. Ikusi bideoa
Ingurune industrialetan, segurtasunagatik, nahitaezkoa da langileak ingurunea ikustea, eta, beraz, langileari informazioa helarazteko edota prozesuak egiaztatzeko errealitate areagotua aukera ona da.
Errealitate areagotuaren teknologiaz lagunduta CNC makinen mantenu lanak egiten saiatuko gara proiektu honetan:
– Zeregin errepikakorrentzako urratsez urratseko gidak sortuko ditugu, prozesua balioztatuz teknologiaren bidez.
– Zeregin puntualetarako bideo asistentzia erabiliko da Lan hau Microsoften produktuak erabiliz egitea planteatzen da, hala nola Hololens 2, Dynamic 365 Guides eta Remote Assist.
Nodo honen helburua LHko ikastetxeak fabrikazio aurreratuaren esparruko azken joeretan parte hartzera bultzatzea da, ezagutzak euskal enpresa-sarearen egungo eta etorkizuneko beharretara egokitzeko. Horretarako, nodo honek LHko ikastetxeei ezagutarazten zaien lehentasun-mapa bat sortzeko behar den zaintza teknologikoa egiten du. Azterlan hori da proiektu posibleak identifikatzeko eta proiektu berriak abian jartzea sustatzeko oinarria. Proiektu posibleez gain, nodo horiek ikastetxeen arteko sinergiak eta lankidetzak sor daitezkeen espazioak dira.
Fabrikazio aurreratuko nodoa Euskadiko LHko Berrikuntzako Euskal Sistemaren barruan abian dagoen sare-nodoetako bat da. Sare-nodo horien bidez berrikuntza-estrategia aztertu eta LHko ikastetxeen sarera zabaltzen da. Horrela, Euskadiko Lanbide Heziketa Euskadiko Espezializazio Adimenduneko RIS3 estrategiaren eremu estrategikoekin lerrokatzen da.
Nodo honen helburua LHko ikastetxeak fabrika digital eta konektatuaren esparruko azken joeretan parte hartzera bultzatzea da, ezagutzak euskal enpresa-sarearen egungo eta etorkizuneko beharretara egokitzeko. Horretarako, nodo honek LHko ikastetxeei ezagutarazten zaien lehentasun-mapa bat sortzeko behar den zaintza teknologikoa egiten du. Azterlan hori da proiektu posibleak identifikatzeko eta proiektu berriak abian jartzea sustatzeko oinarria. Proiektu posibleez gain, nodo horiek ikastetxeen arteko sinergiak eta lankidetzak sor daitezkeen espazioak dira.
Fabrika digital eta konektatuaren nodoa Euskadiko LHko Berrikuntzaren Euskal Sistemaren barruan abian dagoen sare-nodoetako bat da. Sare-nodo horien bidez berrikuntza-estrategia aztertu eta LHko ikastetxeen sarera zabaltzen da. Horrela, Euskadiko Lanbide Heziketa Euskadiko Espezializazio Adimenduneko RIS3 estrategiaren eremu estrategikoekin lerrokatzen da.
- Tailerreko baliabideak 4.0-industriarantz biki digitalen laguntzaz
- Delta robota
- Makinen arteko komunikazio adimentsua
- Industria 4.0: Lantegi adimendunak
- Sentsore adimendunak eta zibersegurtasuna
- 4.0 Gailu adimenduna eta elkarlanekoa
- Birtual BOT
- EMEU
- Euskararen baloia
- Euskara Ethazi erronketan
- Instalazio fotovoltaikoa
- Biki digitala
- Azalera handiko 3D inpresioa
- Metrologia in Process
- Industria 4.0
- Alderantzizko Ingenieritza
Proiektu honek kontzeptu bi uztartzen ditu, batetik biki digitala eta bestetik murgiltze gela interaktiboa. Helburua biki digitala murgiltze gela interaktiboetan ezartzea da. Proiektuaren azalpen bideoa
Biki Digitalaren teknologiak bultzada handia izan du dituen abantaila hauengatik:
- Benetako inbertsio baten aurretiko froga erreala egiteko aukera eskaintzen du.
- Instalazioetako berariazko probak egin ahal daitezke.
- Funtzionamendua gainbegiratu daiteke
- Disfuntzioak aurreikustea eta zergatiak aztertzea ahalbidetzen du.
- Instalazioarekin elkarreragiteko aukera ematen du
- Formaziorako aukera eskaintzen du
Makina edo instalazio baten atal mekanikoak simulatzeko SIEMENS NX eta MCD (Mechatronic Concept Design) softwareak erabiliko dira, automatizatzeko Tia Portal programa eta biak uztartzeko PLCSIM advanced softwarea.
Ingurune birtualetan ahalik eta modu errealenean murgiltzeko DIGALIX etxeko hiru pantaila interaktibo erabiliko dira eta esperientzia areagotzeko SIEMENS NX design VR softwarea.
Proiektu honek Mekatronika Industriala eta Automatizazio eta Robotika Industriala zikloetako ikasleei Biki Digitalari buruzko gaia lantzeko aukera emango die, beraien esperientzia eta curriculuma aberastuz.
Delta robotak oso eraginkorrak dira industriako hainbat alorretan (elikagaien industria, pisu gutxiko piezen handling-a…) eta ez daude lanbide heziketako ikastetxetan hedatuak. Bestalde, Armeria Eskolan Siemens etxeko ekipamenduekin eskarmentua dugu, bai eta diseinu mekanikoan eta muntaketan ere. Jakintza guzti horiek eta gaur egungo aurrerapen teknologikoak uztartuz, Delta Picker motako robot bat egiteko proiektu hau martxan jarri dugu.
Siemens etxeko Motion Control eragingailuak, S71517TF PLC bat, mekanizatutako edo fabrikazio aditiboz egindako piezak, eta pieza komertzialak erabiliz, Delta Picker motako robot bat egitea da helburua. Robotaren diseinua Biki Digital baten bitartez simulatu eta baliozkotuko da, baita Industria 4.0 teknologia gehienak uztartu ere (RFID irakurgailua, ikusmen sistema, IoT, Safety integratua).
Industria 4.0 esparruan, funtsezkoa ikusten da ekoizpen- eta neurtze-makinen arteko komunikazio adimenduna garatzea, eta horixe izango da proiektu honen helburua: tornu-makina eta laser-neurgailu baten arteko komunikazio garatzea.
Makinak eta neurgailuak zelula autonomo bat osatuko dute. Tornua mekanizatzen ari den pieza laser bidez neurtuko da, eta detektatutako neurketak tornura bidaliko dira unean uneko akatsak konpentsatzeko.
4.0 Industria, industria-ekonomiaren korronte nagusi bihurtu da. Termino hori 2010eko hamarkadaren hasieran sortu zen Alemanian, industriaren eraldaketa digitalaren prozesuari izena emateko, eta gaur egun oso presente dago industria osatzen dute azpisektore guztietan.
Armeria Eskolan industria 4.0-rekin lotutako teknologiak garatzeko zelula integratu bat instalatu dugu, ekoizpen prozesuak simulatzen dituena. Zelula integratua erabiliz, ikasketa-jarduerak garatu eta ondorengo teknologiak hauek landuko dira: Bisio artifizialeko kamerak, RFID identifikatzaile eta irakurleak, IO-Link sentsore adimendunak, MES ekoizpen kudeaketa sistema, komunikazio industrialak, HMI pantailak…
Proiektu honen bidez, ikasleak inguru industrial aurreratuetan lan egiteko prestatuko dira, eraldaketa digitalak dakartzan erronkei aurre eginez.
Sentsore adimendunek informazioa sortzen den tokian bildu eta prozesatzen dute eta automatizazioaren “begi eta belarri” lanak egiten dituzte. IO-Link sistemari esker, sentsoreak eta eragingailuak prozesuen parte aktiboa bihurtu dira. Igorle gisa, modu autonomoan jakinarazten dituzte akatsak eta kontrol-egoerak. Hartzaile gisa, itzulera-seinaleak jasotzen dituzte eta prozesatu egiten dituzte. Horren emaitza kostuak balio-kate osoan optimizatzea da.
Bestalde, zibersegurtasuna lehentasun bihurtu da enpresentzat. Eraso zibernetikoek ugaritu egin dira azken aldian eta enpresak profil espezializatuak txertatzen ari dira, erasoak detektatu, prebenitu, gainbegiratu eta zuzentzeko.
Proiektu honen bidez, gailu adimendunak eta lankidetzakoak diseinatu eta fabrikatuko dira, benetako lan-ingurune batean gizakiekin elkarreragin fisikoa izateko.
Gailu horiek informazioa modu seguruan trukatuko dute 4.0 industriako teknologia disruptiboen bidez, hala nola gauzen Interneta, zibersegurtasuna eta cloud soluzioak. Gainera, gailuaren zenbait zati 3D teknologiarekin fabrikatuko dira.
Gailu horren garapena, diseinua, kontrola eta inplementazioa Siemens teknologiaren bidez egingo da, landuko diren atalak hauek izango direlarik: ardatz elektrikoen mugimenduak kudeatzea eta kontrolatzea, gailuaren funtzionamendua kontrol pantailetan bistaratzea, pertsonen segurtasuna bermatzea, maila guztietan komunikatzea eta modu erreal eta eraginkorrean instalazioa abian jartzea.
Roboten erabilera oso zabalduta dago industrian eta lanbide heziketako ikasleak roboten erabileran formatu beharra dago. Hala ere, robotak duten prezioagatik, ez da erreza ikastetxe batean robot ugari eta fabrikatzaile ezberdinetakoak eskuragarri izatea.
Proiektu honen helburua, edozein ingurunetan erabiltzeko robot birtualak sortzea da. Hori lortzeko, roboten simulazioa eta errealitate birtuala eta errealitate areagotua uztartuko ditu proiektuak. Honela, ikasleek robotekin praktikak egiten ahal izango dute modu birtual batean, robot fisiko baten beharra izan gabe.
Sistema honek erraztasun eta malgutasun handiak ematen ditu, alde batetik robot fisikoen beharra kentzen duelako eta bestalde hainbat motatako robotak eta inguruneak erabiltzea ahalbidetzen duelako.
EMEU Programak gero eta globalagoa den lan-merkatu batean nazioarteko esperientzia hartzeko aukerak eskaintzen dizkie ikasle eta irakasleei. Programa honek mugikortasun birtualak (LHko ikastetxeen arteko lankidetza Internet bidez) zein errealak (2-3 asteko ikaskuntza-moduluak Emeu sareko zentro batean) jasotzen ditu.
SD Eibar Fundazioak, Armeria Eskolarekin elkarlanean, egindako proiektuaren helburua Eibarko haurren artean euskararen erabilera sustatzea da.
Aurtengo edizioan, Armeria Eskola izan da ekimen honen protagonista den baloiaren diseinuaz eta ekoizpenaz arduratu dena.
Euskararen Baloia ekimenak Ipuruako obretan aurkitutako baloi baten istorioa kontatzen du. 1899an auzoko bizilagunek Andres Gorosabeli eskatu zioten baloi hori, eta honek mandatua onartu zuen baldintza batekin: Eibarko haurrek baloi hori erabiltzeko euskaraz aritu behar ziren. Gorosabelen lekukoa hartuta, klubeko hainbat kidek, besteak beste, gizonezkoen eta emakumezkoen lehen taldeko jokalari eta entrenatzaileek, baloi horren historia bikaina kontatzen diete ikasleei.
Eskolako Hizkuntza Proiektuaren helburuak garatu eta euskarazko hezkuntza eskaintza bermatu eta zabaldu ahal izateko, Armeria Eskolak, 2019/20 ikasturtean, heziketa zikloetako Ethazi erronketan euskara ikastaroak ezartzea erabaki zuen. Proiektu pilotua Telekomunikazio eta Informatika Sistemak zikloan gauzatu zen, eta lortutako arrakasta ikusita, pixkanaka gainerako heziketa-zikloetara zabaldu nahi da.
Proiektuak Eibarko Udalaren babesa du, eta irakastordu barnean ikastaroa emateko arduradunak Eibarko Udal Euskaltegia eta AEK dira. Ikasturte hasieran bi maila egiten dira, B2 eta A0. Lehenengoek euskara teknikoa indartzen dute: proiektuen dokumentuak, lan elkarrizketak, curriculumak, aurkezpenak… A0 taldeko ikasleentzat, berriz, lehen harremana izan ohi da euskararekin, beren burua eta taldea aurkezten ikasten dute, eta gure herriko kulturan integratzeko gonbita egiten zaie.
Duela 20 urte, Armeria Eskola aitzindaria izan zen 2,5kWp-tako instalazio fotovoltaikoa jartzean, eta urte batzuk geroxeago, bigarren instalazio bat egin zuen EVEren laguntzarekin.
2019. urteko lege aldaketak bultzatuta, autokontsumorako instalazio bat egitea erabaki eta 85 plaka berri jarri ditugu frontoi gaineko solariruan. hirugarren instalazio hau 38,68kWp potentziakoa da eta gure eraikinak urtean kontsumitzen duen argindarraren %23,5 ekoitziko du. Konpentsaziodun autokontsumokoa da, hau da, sortzen duen energia kontsumitzen dena baino gehiago denean soberakina sarera sartzen da. Aldiz, kontsumoa handiagoa denean, fakturatik konpentsatzen da. Hasieran, inbertsioa 7 urtetan amortizatzea aurreikusten bazen ere, argindarrak gaur egun duen prezioarekin, litekeena da epea 4 urtetara murriztea. Instalazioak denbora errealean sortutako energia lotura honetan ikus dezakezu-
48.539,4 euroko dirulaguntza izan dugu Europako NEXT Generation funtsetatik eta 29.002,5 eurokoa jasotzea espero dugu Euskal Energiaren Erakundetik.
Makina bat, eta modu zabalagoan prozesu bat, Industria 4.0ko makina adimenduna bihurtzeko jarraitu beharreko prozedura guztia aztertu eta zehaztuko da proiektu honetan, gida bat osatuz. Horretarako, makina zehatz bat birtualizatuko da, prensa bat, gero gida beste edozein makina / prozesura orokortuz.
Teknologiaz haratago, sortuko den gida honetan, makina edo prozesu bat digitalizatzeak dituen beste inplikazioak ere aztertuko dira: eskatzen duen prestakuntzan, enpresaren egituran, departamentuen arteko lan kolaboratiboan, egiteko moduen eguneraketan, etab.
Makina adimendua lortzeko prozesu hau benetako makina batekin landuko da, eta funtzionala izango den makina birtual bat lortzea da helburua, teknologia hauek landuz: BIKI DIGITALA, ZIBERSEGURTASUNA, PROTOKOLO IREKIKO KOMUNIKAZIOA, EDGE¬CLOUD COMPUTING eta ERP.
Fabrikazio gehigarriko teknologian eskala handiago batetara jauzi egitea da helburua, bide horretan emaitza arrakastatsuak lortzen ari diren atzerriko esperientzien estrategia jarraituz. Esperientzia guzti hauetan plastikozko galautsa da lehengaia eta robot batek du materiala inprimaketa gunean modu egokian kokatzeko ardura.
Proiektu honen bidez, teknologia horrekin esperimentatu nahi da, eskaintzen dituen garapen-aukerak aztertzeko eta, aldi berean, proiektuan parte hartzen duten irakasleek ikasgelara transferituko diren gaitasunak eta ezagutzak eskuratuko ditu. Horrela, horrek guztiak gure ikasleei eta jasotzen duten prestakuntzari mesede egingo die.
Metrologiaren joerak jarraituz, berrikuntza arlo honek Makina Erremintan bertan egindako neurketa aztertu eta ikertzen ditu, “Zero akatsetara” hurbiltzeko helburuarekin, piezarik askatu gabe.
Gaur egungo industria 4.0 ingurune baten metrologia gero eta gehiago prozesuan txertatzen ari da. Prozesu baten kalitatea bermatzeko etapa guztiak modu integratuan izateak badu teknologikoki zailtasunak eta proiektu honen bidez integrazio horren ezarpena aztertzen ari gara.
Bestalde, integrazio honek onura garbiak izango ditu produkzio linea baterako, besteak beste, eraginkortasuna, produktibitate hobekuntza eta prozesuko etapa ezberdinak modu automatikoan garatzea.
Armeria Eskolako Industria 4.0 lantaldearen helburua 4.0 industria-teknologien garapenak ikastetxearen prestakuntza-eskaintzan nola eta zer neurritan eragiten duen aztertzea da. Azterlan honen bidez, gure ingurunean gehien eskatzen diren profil profesionalen konpetentziak eta gaitasunak nola bilakatzen ari diren ikusi nahi dugu.
Lantalde horren analisia koordinatzen eta kontrastatzen da parte hartzen dugun sare-nodoetatik datorrenarekin, gure prestakuntza-eskaintza egokitzeko; edukietan, instalazioetan eta ekipamenduetan lan-merkatuaren premia berrietara eguneratuz.
Fabrikazio mekanikoko diseinuaren barruan, alderantzizko ingeniaritzak aukera ugari eskaintzen ditu. Armeria Eskolak doitasunezko eskanerrak ditu, eta, horiei esker, objektuaren dimentsioak modu zehatz eta eraginkorrean atzeman daitezke, eta, horrela, beharrezko informazioa ateratzen da itxuraren eta funtzionaltasunaren ezaugarri egokiak dituzten diseinu berriak sortzeko.
Lantalde honen helburua alderantzizko ingeniaritzako teknologiak Armeria Eskolari eskaintzen dion eskaintza garatzeko eta berritzeko aukerak aztertzea da, bai prestakuntzaren ikuspegitik, bai Tkguneren bidezko zerbitzuaren ikuspegitik.